2010. május 14., péntek

ZIMÁNY LINDA és Russel Crowe és én! (48.)


ZIMÁNY LINDA: Moziban..robin hood
Jezusmaria!leszakadt az eg! http://myloc.me/70L1X



Úgy néz ki hogy tegnap egyet gondoltunk és mindketten megnéztük a Robint a kis hódot! Nem tudom neked hogyan jött be a film, hisz erről nem zengtél a Twitteren, így csak az én véleményem állhat a hallgatásoddal szemben. Elsőként azt érzetem, hogy ha Robin a film elején még a királlyal csatázik és a film harmadán se éri sherwoodi erdőt, akkor vagy baromi hosszú a film, vagy eleve trilógia lett tervezve belőle, de aztán egyre jobban megtetszett, hogy ez nem a megszokott íjász mese! A film tehát nem csapott bele a lecsóba, de azért jól becsapott mindenkit. Az előzetesből sem jött le, hogy az erdőben csupán gyerekek lesznek és a kritikusok szerint „ nottinghami seriff se annyira vérgeci, mint szokott lenni, hanem csak egy egyszerű csinovnyik.” Ridley Scott jó rendező. Kiválóan oldotta meg a látványos csatajeleneteket. Russel Crowe se nyafogott most annyit mint a Gladiátorban, de hogy ez egy elbaltázott történelmi kalandfilm lenne csupán vagy Crowe miatt Gladiátor 2, azért az túlzás. Ha úgy mész be a moziba, hogy egy kétrészes monumentális filmet nézel és az ismert sztori kezdetét mutatja be és azután majd 2 év múlva bizonyára jön a folytatás, akkor nagyon jót fogsz szórakozni. Ha meg nem lesz folytatás, akkor úgy is van egy csomó zöld ruhás, a nyilat kettélövő, pont a cél közepét eltaláló, szegényeket megmentő történet a tékákban. Igaz abban nem Crowe lesz a főhős, de hát Batman-ból is van vagy 200 főszereplő. Mivel itt nincs nagyon kiélezve a szerelmi jelenet és Crowe se nyafog a szerettei halála miatt, nem biztos, hogy a csajoknak ez a film be fog jönni. A vérszívó 2-3. része biztos jobban üt majd, pedig abban akció nulla van. Mindent egybevetve nekem tetszett és nem csalódtam a filmen. Nem foglalkoztam azokkal a kis történelmi tévedésekkel, melyek a Galdiátort is végigkísérték. A legújabb kutatások alapján kiderült ugyanis, hogy a feltartott hüvelykujj épp a halált jelentette és nem fordítva. De mivel mér megszoktuk ezt a jelet nem fognak változtatni ezen. A filmről egy másik kritikát olvasva, majd szét röhögtem a fejem, akkor a szövege van az indexes újságírónak: „Szó sem volt arról, hogy a középkori európai történelmet análisan inzultálják a történet kedvéért, és várak kapuját rohamozó angol íjászokat mutogatnak, miközben ők 1199-ben éppen a tüzérség szerepét látták el, és eszük ágában nem volt a bazi nagy íjakkal kapukat döntögetni – ez pont olyan, mintha a janicsárok ágyúkat toltak volna maguk előtt”
Na ezt én se mondhattam volna szebben. De mindegy, ha análisan is akkor is jó volt. Bár bizonyára érdekes új élmény, akár nőnek akár fiúnak! A lényeg hogy nézd meg és élvezd! Na nem análisan hanem vizuálisan!

Nincsenek megjegyzések: